torsdag 14 februari 2019

I ljusets tecken!

För si så där 13 år sedan hade Malmö konsthall en utställning. Där fanns varken tavlor eller skulpturer. Allt handlade om ljus, ljus på en mängd olika sätt. Här kan man säga att enkelheten överträffade förväntningarna. Det var egentligen en parallell-utställning tillsammans med Lunds konsthall. Även den besökte jag, som du kommer att se framöver.




Kameran jag använde var antingen en Olympus E-500, min första digitala systemkamera, men kan också vara Olympusen jag hade precis innan, en C-8080 WZ. Båda var jag nöjd med då, och idag hade de inte hängt med av förklarliga skäl, allt har ju utvecklats vidare sedan dess.

/ Lars

Inga kommentarer:

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...