måndag 11 februari 2019

Efter uppdateringen!

I somras köpte jag en Canon 6D mark II inkl. ett Sigma 24-105 mm ART. Objektivet är ok men levererade lite mer än vad jag var intresserad utav. Bland annat var bilder tagna i vidvinkelnivån väldigt kuddformiga, samt att linjer tenderade att kröka sig betänkligt. Har länge funderat på hur göra för att bli av med dessa defekter. Visserligen kan man ju justera mycket i Photoshop, men ändå.
Då fick jag se att just till detta objektiv och några andra som Sigma gjort fanns en USB-dockningsstation som kunde med hjälp av programvara från Sigma, uppdatera till nyare versioner i objektivet. La 390 pengar på det, och minsann, det blev genast "ett nytt objektiv".







Bilderna togs starx efter uppdateringen av gluggen, länks Södra Förstadsgatan i Malmö (och en liten avstickare på Långgatan in mot gamla Lugnet).

/ Lars

Inga kommentarer:

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...