fredag 22 februari 2019

Skrombergaverken i Ekeby!

För cirka 2 år sedan hade jag och Lalle förmånen att bli insläppta på Skrombergaverken i Ekebys utkant. Detta område som i princip var rivningsfärdigt var en fröjd för mitt abandoned-öga att beskåda. Jag älskar sådana här platser som med fantasi ger en inblick i hur människor arbetat och slitit i dessa lokaler. En cykel som kanske använts av "Katja of Swedens" pappa när han arbetade här, eller kanske Jarl Kulles släktingar cyklat omkring här. Han föddes precis utanför i det lilla samhället Truedstorp.
Så här två år efter mitt besök vet jag inte ens om lokalerna finns kvar, men förhoppningsvis kan jag vid något tillfälle se det igen.








Bilderna har vid tidigare tillfälle visats, men denna gång gjorde jag dom i kvadratiskt format.

/ Lars

Inga kommentarer:

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...