lördag 23 februari 2019

"Trellehulla" på mitt sätt!

Egentligen var det rena slumpen jag hamnade i Trelleborg denna lördag. Eller Trellehulla som många föredrar att kalla staden för. Min tanke var först att åka på motsatta hållet, upp till Helsingborg. Men som en åsna mellan två hötappar valde jag dock tåget söderut som avgick 9 minuter innan det tänkta. Väl på väg så funderade jag om vilken väg som skulle upptäckas idag. De allra flesta gånger har jag gått mot Trelleborgen, denna rekonstruerade fornborg som gett staden sitt namn. Idag blev vägen mer nordlig, upp mot stadsparken och vidare längs de mindre gatorna med vändpunkten vid lasarettet, och vidare söderut på en gata som går mellan just Trelleborgen och det centrala Stortorget.
















Så bilderna här är inte precis några turistbilder, vilket jag försöker undvika vart jag än tar mig. Vill sätta en egen prägel på det hela så att säga.

/ Lars

Inga kommentarer:

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...