onsdag 7 mars 2012

Hästarna i hagen ...

... dessa ord påminner mig om en slagdänga som fanns på 80-talet? någongång. Fast den gången hette det "herrarna i hagen".
I Burlövs by fann vi dessa "häckapåckar", ett uttryck min pappa ofta använde för just hästapållar, det vill säga hästar för dig som inte ens hört det uttrycket.


Dessa tre, i den ena hagen, och de andra två trivdes ute i solen fast värmen inte följde med hela vägen ner till jordytan. De var nyfikna och gnabbades även lite sins emellan.







Har aldrig kommit överens med hästar till 100 % då de biter i ena änden och sparkas i den andra ;-)
Intill kyrkan som fanns vid sidan om fann jag en trevlig skugga som jag också vill förmedla till dig här. Lite kuriosa, i denna kyrka döptes min brorson Henrik för snart 24 år sedan.



/ Lars



Skicka en kommentar

Högt i tak!

Intill Anna Lindhs plats i Malmö, alldeles vid kanalens utlopp/inlopp till Inre hamnen finns nya kontorshus. För ett antal år sedan fick jag...