fredag 9 december 2011

Uppmaning!!!

Att uppmana till brott är väl inte en bra idé, eller?
Hemma på gården fanns i alla fall tidigare denna skylt med uppmaning om att det är ok om du är under 12 år att köra moped. Vad tänkte skyltmakaren på?



Kan det vara så att jag missuppfattat någonting?
I alla fall finns det massor av skyltar runt omkring oss som ger lite fel signaler.
En annan som jag visat tidigare, och som är en favorit hos mig är ...


Vid första tanken är det väl inte så märkvärdigt, eller hur?
Men min stilla undran har alltid varit, vem är Inga? Tydligen cyklar hon runt i omklädningsrummet mest hela tiden. Gäller att se upp när man stiger in där.
Ska också säga att den är nerplockad nuförtiden. Kanske på grund av att jag frågade på avdelningarna i huset där den fanns vem Inga är. Alla såg lika frågande ut ...

/ Lars







2 kommentarer:

Mimmi sa...

Ha ha ha .. ja du .. man skall aldrig sluta att bli förvånad :)
kram/Mimmi

larsfotografier sa...

Jag har fler skyltar på bild. Kanske de ska sjösättas igen här på min nya blogg-adress .....

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...