torsdag 29 december 2011

Naturen - ett intresseområde!

Förutom avbildningar på människor så är nog naturfotografering det som vi människor använder våra kameror allra mest till. I alla fall så var det just naturen som gjorde att jag skaffade en kamera då för cirka 40 år sedan. Märket då var en Praktica Super-TL, och vill minnas att det var skruvfattning på objektiven. Ett otroligt märke det där östtyska som det var.
Här följer några exempel från några år tillbaka.














En kollektion som kanske inte helt speglar allt det jag tagit under årens lopp. Den tredje bilden är en orchidé av något slag, troligen en Majnyckel, som växer på ett ställe nära mitt hem. Besöker stället flera gånger under maj och juni för att kanske finna rätt bildvinkel vid i alla fall någon gång ...

/ Lars



Inga kommentarer:

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...