måndag 26 december 2011

Arkitektur - ett intresseområde

Kanske dags att börja damma av sina arkitekturögon igen. För några år sedan så tog jag ganska så många bilder på hus i alla möjliga och ibland omöjliga vinklar. Finns mängder av intressanta kåkar lite varstans och ofta närmre än man kan tro. Oftast blev det detaljerna som fångade mitt intresse på husen, men möjligheterna är oändliga om man bara låter sig öppnas för nya infallsvinklar.
Tyvärr blir det ju ofta så att man tar en bild så som man alltid tagit den, istället så borde man köra lite olika bländare och tider samt kanske gå några meter hit eller dit och se om det skulle kunna bli bättre där.
Här ser ni ett exempel på hur jag ser ett hus ...




Eller rättare sagt två olika bilder och två olika hus ...

/ Lars



4 kommentarer:

Matts sa...

Ja du Lasse...det var med bilder som de här du introducerade mig i fotots värld för mer än 10 år sedan. Även så många år efteråt så försöker jag ha det grafiska seendet i många av mina bilder.

larsfotografier sa...

Tackar för det Matts!
Linjer och med så lite information i bilden är det jag ska försöka eftersträva framöver, mer och mer ...

Monica S Engell sa...

Elsker bilder av den her sorten! Skikkelig kult!

larsfotografier sa...

Många tack Monica för din kommentar!

Kyrkö mosse del 2

 Ganska precis 9 år efter jag var på skrotplatsen första gången (3 augusti 2009), så återvände jag dit (6 augusti 2018). Första anblicken sa...