fredag 2 december 2011

November i Helsingborg, år 2010

Ett drygt år har gått sedan Lalle och jag tog en fotorunda i storstaden Helsingborg. Vandringen startade vid S:a Maria-området i norra stan för att sen ta oss ut mot havets öppna vidder via Sofiero. Det vi inte hade planerat för var vädret.
Snön piskade oss i ansiktet och det var skönt att senare komma innanför en varm dörr (kan man skriva så?).


Vissa bilder har jag nog lagt ut både på förra bloggen och på http://www.fotosidan.se



















Som det alltid gjort så har vädret inte varit lika från år till år. De flesta har säkert i åminne att det växlat från år till år. Så lugn, vinter blir det nog i år också ...

/ Lars


4 kommentarer:

Mimmi sa...

Vilka vackra bilder :) De två med grinden .. woow säger jag ..de såg så sagolika ut :)
Jätte kul att få se dina bilder :)
kram/Mimmi

larsfotografier sa...

Tack ska du ha Mimmi!
Ljuset plus den naturliga diffusa bakgrunden i form av snöfall gjorde susen denna dag.

Matts sa...

En hel uppsjö av trevliga bilder du visar upp här Lasse...vissa tror jag att jag har sett tidigare. Ser fram emot ditt nästa inlägg.

larsfotografier sa...

En del är vidgjorda sen tidigare, men några "nya" finns också inlagda här.
Nästa gång jag gör ett inlägg handlar det också om vinter med lite dimma ...

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...