lördag 31 december 2011

Glid in i dimmans värld

Dimma, då skakar många på huvudet, nej det gillar jag inte tänker de. Det finns något inbyggt i folksjälen att vissa saker ska man inte gilla, och en sådan sak är dimma. En annan är regn och en tredje är blåst. Tror egentligen att de flesta följer ett intalat mönster om vad man ska tycka om sådant ;-).
Jag gillar i alla fall dimman och den mystik som man kan ana i den. Ett speciellt lugn infinner sig i dimman precis som i en tidig morgon med nysnö.
Här försöker jag "framkalla" denna mystik i mina dimbilder ...








Som så många gånger förr så är det ju mina högst personliga åsikter som kommer fram då och då.

/ Lars



2 kommentarer:

Hanna sa...

Jag gillar också att gå ut med kameran på dimmiga dagar. Bilderna blir mjuka och ett lugn infinner sig som du själv skriver.

Här kan du titta på några av mina dimmiga bilder:
http://bytheway30.blogspot.com/2011/10/in-i-dimman.html

larsfotografier sa...

Tack du, uppskattas! Tur jag bor i ett "dimdistrikt" ;-)

Kyrkö mosse del 2

 Ganska precis 9 år efter jag var på skrotplatsen första gången (3 augusti 2009), så återvände jag dit (6 augusti 2018). Första anblicken sa...