söndag 5 augusti 2018

Stor skillnad!

Att gå från en kamera med APS-C i sensorstorlek, till en fullformatare gör skillnad. Min APS-C som är en bra Canon 7D mark II levererar mycket bra bilder, men jämfört med min senaste kamera, en Canon 6D mark II så är skillnaden stor. Bilden nedan är tagen i Sankt Johanneskyrkan i Malmö, alldeles intill Triangelns station och köpcentrum.


Färgerna blir klarare, skärpan bättre, vilket iofs kan bero på objektivet som sitter på 6D, en Sigma 24-105 1:4 DG ART. Det enda som jag hittills sett som är lite avvikande i objektivet är att linjerna blir böjda i 24-läget. Det kan man rätta till i datorn som tur är.

/ Lars

Inga kommentarer:

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...