torsdag 16 augusti 2018

Vårt dejlige grannland!

Sedan länge hade jag bestämt mig för att besöka Danmark och deras, nästan högsta punkt på ungefär140 meter över havet. Resan gick till Möns klint på just ön Mön. Cirka 15 mil söder om Köpenhamn ligger denna ö, som enligt guiden var ett hett önskemål från svenkarna på 1600-talet att inkorperera till Sverige.

Dykövningar vid Kalvehave precis intill bron över till Mön.


Min fundering var då direkt, skulle det funnits färjeförbindelse mellan ex. Malmö och Stege?
Oavsett så var det ett fantastiskt landskap, mycket likt det som finns vid Skurup och Romeleåsen i Skåne.
Framöver kommer du se bilder från både Stege, Liselund och Möns Klint i inlägg.

/ Lars

Inga kommentarer:

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...