söndag 26 augusti 2018

Vid Pålsjöstranden i Helsingborg!

(Klicka på bilderna för att se dem större)

När jag vaknade på lördagsmorgonen så kikade jag ut och upptäckte att det var molnigt, ja nästan mulet. Kollade på väderleksprognosen och tog då beslutet att bege mig till Helsingborg. Regnet skulle hålla sig borta till cirka klockan 14, och det stämde nästan. Kvart i tre satt jag och kompisen Lalle under ett parasoll mitt i Pålsjö skog som ju gränsar till Pålsjöstranden, och käkade med lite regn som acompangerade under måltiden. Ganska mysigt minsann att höra dropparna falla sakta men säkert.







När det är så fina molnformationer tycker jag själv att svartvitt är den perfekta redigeringsformen. Det blir en helt annan dramatik än om bilden var i färg. Gör din egen bedömning. Lägger in en färgbild av den fjärde svatvita uppifrån.

/ Lars


Inga kommentarer:

Kyrkö mosse del 2

 Ganska precis 9 år efter jag var på skrotplatsen första gången (3 augusti 2009), så återvände jag dit (6 augusti 2018). Första anblicken sa...