lördag 25 augusti 2018

20:23

Klockan 20:23 och där runt omkring togs dessa bilder. Tiden är då solens sista strålar syntes över horisonten. Turning Torso lyser upp med annan nyans, svart flagg på Scaniabadet då vattnet är starkt förorenat. Det har visat sig att allt avloppsvatten från 33 lägenheter på det ursprungliga BO01-området runnit rakt ut i Öresund, under 17 års tid???
Ett flertal personer besökte "Titanicbryggan" medan solen gick ned, och då gäller det att få snygga bilder.







Jag använde mig av Canon 6D mark II samt ett Canon 50 mm / 1.8 till dessa bilder. Ingen stabilisering i varken hus eller objektiv, så en del bilder kan vara en aningen oskarpa p.g.a. en lätt darrhet jag har.

/ Lars

Inga kommentarer:

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...