tisdag 7 augusti 2018

Ett litet exempel!

Nästan på 9-årsdagen efter jag var på Kyrkö mosse första gången, så återvände jag dit tillsammans med min vän Lalle och hans son Magnus. Det första vi märkte var att det var betydligt fler besökare nu än då, samt att den färgglada skylten som välkomnade oss då var till brasved nu.
Idag får du enbart se en bild därifrån, men i ett kommande inlägg blir det fler. En del bilar som då var "intakta", kan man skriva det om en samling skrotbilar mitt ute i naturen, var mer åtgågna nu.
Vid förra tillfället mötte vi en herre som varit där många gånger med sin kamera, och han nämnde att mycket hade försvunnit. Emblem och navkapslar bara för att nämna något.
I min smak var det i alla fall, gillar ju gammalt och övergivet . . .


Jag räknade inte bilarna, men uppskattar det till kanske ett 50-tal stycken. Några kunde jag se vad det var, men långt ifrån alla. VW-buss fanns det flera av , och även några gamla SAAB. Volvo Amazon såg jag, liksom en Ford Anglia.
Men, fler bilder kommer framöver.

/ Lars

Inga kommentarer:

Helsingborg i svartvitt!!!

 De senaste åren har det hänt mycket i de centrala delarna av Helsingborg, ja hela tiden sen min flytt därifrån 1989 har mycket skett. Bland...