tisdag 10 januari 2012

Får man framhäva ...

... sig själv?
Kanske man kan göra det, men det sticker väl i ögonen på andra ;-)
Det är inte mig själv som sådan, utan två av bilderna jag tog i söndags i Kristianstad. De sticker ut lite mer än de andra och vill på så vis få dig att kunna se vad det är som gör bilden så speciell. De är absolut inga superdupermästerverk, utan bara att de sticker ut lite mer än andra.
Gör din egen bedömning vet jag.




Den första med ståltråden och droppen är det framför allt enkelheten som framhävs. Gråskalan blev även den lyckad i bilden.
Den andra är också den enkel men med lite mer djup i tack vare soffans diagonala läge. Djupet kunde faktiskt blivit ännu bättre om jag beskurit den upptill halvvägs mot dörröppningens spets.

/ Lars



3 kommentarer:

Hanna sa...

Båda bilderna är jättebra fotade och redigerade. Bild nummer ett är min personliga favorit.

Anonym sa...

Enkelt är bra...
Gillar avklädda bilder om motivet är de rätta.
Droppen på tråden är en sådan bild.
Angående den andra bilden så hade den nog vunnit på en tightare beskärning upptill...precis som du skrev Lasse.

Hörez.!.!.!

larsfotografier sa...

Tack ska ni ha för synpunkterna. Då kanske man tänker rätt ibland ;-)

Utmed min cykelrunda!

 Jag bor i östra Malmö och har ganska nära ut till naturen därifrån. 2 km österut kommer man över yttre ringvägen som börjar borta vid brofä...