måndag 23 januari 2012

Ett hus någonstans i Skåne.

En av alla besök på diverse orter och andra ställen tillsammans med Lalle så fann jag detta nybyggda hus i en av förorterna till Helsingborg.
Mariastaden heter området och ligger runt det gamla mentalsjukhuset Sankta Maria. Här finns en mängd intressanta hus som troligen är designade för just detta ställe. En av dem tog jag några bilder på som jag visar här. Letar ofta linjer och skapar någon form av harmoni mellan olika delar av bilden, eller ambitionen finns där.
Lägger till en fjärde bild som också är från Mariastaden.






Området består idag av Maria Park, Maria Trädgårdsstaden, Maria Lovisa, Maria Sofia och i framtiden Maria stationsområde som ännu inte är bebyggt.
Ett av de häftigaste husen där är EOS som är en bostadsrättsförening.

/ Lars



2 kommentarer:

Anonym sa...

Grafiskt värre Lasse...men...jag skulle föredra den här bildserien i svart-vitt...men dé é já.!!!

larsfotografier sa...

Ska testa det Matts, skickar över dem till dig sen ...

Kyrkö mosse del 2

 Ganska precis 9 år efter jag var på skrotplatsen första gången (3 augusti 2009), så återvände jag dit (6 augusti 2018). Första anblicken sa...