fredag 6 januari 2012

Undanskymt

Vid mina "fotovandringar" i olika delar av Skåne så möter jag ofta lite undanskymda platser som ligger ganska skönt till. Idag ska du få se ett hus i Åkarp, Burlövs kommun som jag stötte på för en tid sedan när jag gick en lite annorlunda väg till min bror än den vanliga. 
Huset på bilden är troligen bostadshuset till en gammal gård som jag tror idag är någon form av dagis.



Hårt bearbetat med hjälp av Pixlr-o-matic.
I slutet av 1990-talet var jag arbetslös och gick en kurs som hette kommunikationshantering någonting, eller något liknande. En av lärarna sa vid ett tillfälle, hur tar ni er till skolan? Några sa att de cyklade samma väg varje dag medan andra la till att de försökte variera sig. 
Den sistnämnda gruppen som varierade sig trodde han var de som också var mest kreativa. Tänk på det och ta olika vägar till dina mål ;-)

/ Lars



3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja här var det verkligen snårigt... Håller med dig, man ska utforska utanför ramarna...för vad är det som säger vad en bra bild sak vara.?
I den här bilden saknar jag en viss fokuspunkt...skulle vilja ha något som ögat fastnade på, typ någon trädstam i förgrunden eller huset i bakgrunden. Men det är förstås lite svårt i Pixlr-o-matic.

Ha en trevlig helg Lasse.!.!.!

Anonym sa...

Fotnot....Menade att något skulle vara skarpare och osoftat än omgivningen. ;-)

larsfotografier sa...

Tack för dina synpunkter Matts! Lite medvetet valde jag denna typ av bild med diffus/oskarpt stuk. Mycket för att få andra att tycka till, ris eller ros ;-)
Håller kanske delvis med dig, men här tycker jag det är Ok med en bild som har focus uppe i grenverket. Förhoppningen är att betraktaren ska fundera på hur det ser ut i "verkligheten".
Vem kan ana att denna idyll är omsluten av villamattor i stora lass.

/ Lars

Kyrkö mosse del 2

 Ganska precis 9 år efter jag var på skrotplatsen första gången (3 augusti 2009), så återvände jag dit (6 augusti 2018). Första anblicken sa...