måndag 16 januari 2012

Ruin i staden

Ibland skapas det ruiner i orter utan att det är meningen. För några år sedan så drabbades Eslöv av ett antal bränder, bland annat Norrevångshallen där både Eslövs IK:s damer (allsvenskan i handboll) och Eslövs HF (då i div. 1 handboll, numera i Allsvenskan).
Nu visar jag dock några bilder från en annan byggnad som fick försvinna i rök och eld, godsmagasinet på östra sidan av järnvägen. Med rätt vinklar ett fotogent hus ...





Tror de vill bygga upp det igen, men med ett bredare hus i samma stil och då innehålla butiker. Kanske ingen dum idé ...

/ Lars



4 kommentarer:

Mimmi sa...

Du är otrolig bra på att hitta perfekta vinklar att fota ifrån ..dina bilder får ett eget liv när man ser dom så här :)
Nej ..det är inte en kamera jag skall få ;)
kram

larsfotografier sa...

Hej Mimmi, då ser vi fram emot det vad du nu inhandlat ...
Jag använde ett Sigma 8-16 mm objektiv här. Ett otroligt trevligt sådant ...

larsfotografier sa...

Förresten, tack för dina fina ord ...

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Jag älskar ruiner, och gamla förfallna hus - allt sånt sätter fart på fantasin :)

Kyrkö mosse del 2

 Ganska precis 9 år efter jag var på skrotplatsen första gången (3 augusti 2009), så återvände jag dit (6 augusti 2018). Första anblicken sa...