tisdag 17 januari 2012

Det tornar upp sig i skogen

Senast jag hälsade på min gamle mor var i lördags. På vägen därifrån passade jag på att ta mig åt ett håll jag normalt inte går, via Äselunden, Skogsvägen, Solhällan och vidare förbi Tåbelund och rakt in i Eslövs Fälad. En ganska trevlig liten runda (Eslöv är inte så stort) med några bilder på bland annat ett snett mål, en grusgång med hus i bakgrunden och så anledningen till titeln på inlägget ...









Eslövs fälad innehåller det nya vattentornet som om jag minns rätt, byggdes på 60-talet. Solen låg fint i lördags och gav ett härligt ljus på tornet.
Läs om vad Naturskyddsföreningen skriver om Fäladen H Ä R.

Sista bilden är stadshuset vid Edelbergsparken. Märk hur skarpt mitt Sigma 8-16 mm är.

/ Lars



Skicka en kommentar

Gå på vatten!

Det kom sig att denna tjej kom gående på vatten, eller? Ser mer mystirkt ut än vad det var. Just där ute ligger en sandbank som sträcker sig...